De kracht van duidelijke communicatie

Ondernemen gaat niet vanzelf, het vraagt veel tijd en aandacht! Als je als ondernemer alles zelf zou moeten kunnen, dan zou je een ware duizendpoot moeten zijn. Je core business; nieuwe klanten werven, adviseren, diensten leveren, factureren, debiteurenbeheer en tegelijkertijd je bedrijf in de markt zetten. Samenwerken met marketing professionals geeft je de ruimte om meer bezig te zijn met waar jíj als ondernemer goed in bent.

Onze werkwijze
Begin november spraken Marcel Goos en ik tijdens een intake gesprek met Marco den Haan. Marco is één van de mannen achter GCA Finance (voorheen Gallus Credit Agency). Al snel merk ik dat Marco een gedreven professional is. 

De intake
Tijdens een goed gesprek bespreken we in detail hoe onze expertise die van Marco kracht kan bijzetten. De terugkerende vragen blijven; ‘Hoe spreek ik mijn doelgroep aan, hoe krijg ik ze naar de website? Na afloop maken we een vervolgafspraak voor de presentatie van een communicatievoorstel.

Aan de slag
In de periode tussen de intake en de presentatie ga ik aan de slag met de aantekeningen die ik tijdens ons gesprek gemaakt heb. Ook lees ik al zijn blogs op de website van GCA Finance om een goed beeld te krijgen van de organisatie, de communicatie en de branche waarin het bedrijf actief is.

Zo is op de website goed te zien hoe het bedrijf via nieuwsberichten aan zijn doelgroep nauwkeurig uitlegt waar de financiële pijnpunten liggen van het ondernemerschap, maar hoe bereik je nu jouw doelgroep via de website? Hoe verloopt de communicatie? We gaan ermee aan de slag!

De vervolgafspraak
Ook Marco heeft in deze periode niet stil gezeten, ons gesprek heeft hem veel stof tot denken gegeven! Wanneer we elkaar zien om het communicatievoorstel te bespreken vertelt hij me over het besluit om de naam van de organisatie te veranderen in GCA Finance; korter, krachtiger en duidelijker! 

Presentatie Gallus Credit Agency
Presentatie Gallus Credit Agency

Het communicatievoorstel
Ons voorstel bestaat o.a. uit een campagne van sterk beeldmateriaal voorzien van een aantal duidelijke statements die ik zie in zijn blogs. Hier en daar heb ik deze iets aangescherpt, om de doelgroep effectiever te bereiken.

Presentatie Gallus Credit Agency, chocoladerepen
Presentatie Gallus Credit Agency, chocoladerepen


Ook adviseren we om de al bestaande doelgroep te informeren via een digitale nieuwsbrief. Hiervoor is ook een voorstel uitgewerkt. De nieuwsbrief zal uiteindelijk door Goos Online worden gerealiseerd en wordt geïntegreerd met de website van GCA Finance.


Verder is samen met Goos Online ook een social media adviesplan voorbereid dat samenhangt met de andere voorstellen in ons communicatieplan.

Uiteraard heb ik ook een opzet gemaakt voor een visitekaartje, want deze bleek hij tijdens ons intakegesprek nog niet te hebben.

Enthousiast? Jazeker!

Presentatie Gallus Credit Agency, visitekaartjes
Presentatie Gallus Credit Agency, visitekaartjes

Geschreven door:
Saskia de Vreugd

Inschrijven voor de nieuwsbrief