Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Menu

Voor een kijkje in de creatieve keuken van Goos Reclamemakers gaan we in gesprek met Marcel Goos en Saskia de Vreugd, senior vormgever. Ze is in 2008 begonnen bij Drukkerij Goos, twaalf jaar verder is er veel veranderd. ‘Met een naam als Drukkerij Goos was het vroeger voor iedereen direct duidelijk wat onze corebusiness was’, aldus Saskia. Gedurende deze periode is de bedrijfsvoering van Goos echter dermate ontwikkeld en verbreed dat een naamswijziging onafwendbaar bleek.

 

Invloedrijke veranderingen

Ze produceerden als drukkerij ontzettend veel huisstijldrukwerk, denk aan briefpapier, enveloppen, visitekaartjes etc. Factureren gebeurde toen nog niet digitaal, waardoor er met regelmaat besteld werd. Door de digitalisering is er een behoorlijke verschuiving ontstaan.

‘De vraag naar promotioneel drukwerk werd groter, maar ook voor gerelateerde producten waren wij al investeringen aan het maken. Signing was een geheel nieuwe en snel groeiende afdeling binnen de drukkerij. Deze markt is al jaren flink aan het toenemen, met de huidige technieken is niets meer onmogelijk of onbetaalbaar', volgens Marcel.

Marcel Goos
Marcel Goos, commercieel

 

Goos als merknaam 

De creatieve capaciteit binnen de organisatie werd ingezet om deze belangrijke stap optimaal vorm te geven. Dit is geen makkelijke klus, want voordat je een nieuwe naam kiest moet je ook zeker zijn van de richting die je op gaat en wat je naar buiten wilt uitdragen. 

'Er is uiteindelijk gekozen voor Goos Communicatiemakers. We wilden de naam Goos niet kwijt, het was namelijk al een merknaam op zichzelf geworden. Het gedeelte Communicatiemakers zou de gehele productie van diverse communicatiemiddelen moeten bevatten. Herkenbaarheid en een verbreding van ons vakgebied, precies wat we zochten!', volgens Marcel.

 

Groeiende studio

Ook als Communicatiemakers bleef creatieve expertise hoog in het vaandel staan, met het daarbij behorende nieuwe logo en een compleet nieuwe huisstijl. Die uiteraard binnenshuis tot stand kwam. Een groei in kennis en opdrachten waren een logisch gevolg. 

Saskia legt uit, 'In deze jaren is de studio flink gegroeid. De vraag naar nieuwe ontwerpen voor drukwerk en huisstijlen bleef alsmaar toenemen. Met een creatief team van vier vormgevers hebben we in de jaren als Communicatiemakers hoogwaardige dienstverlening gerealiseerd die zeker niet onderdoet voor de grotere namen in de branche.' 

Saskia de Vreugd
Saskia de Vreugd, senior vormgever


 

Reclamemakers

Organisatie en markt blijven in beweging, de naam Communicatiemakers wordt omgezet naar Reclamemakers. Deze naam zou nóg meer nadruk moeten leggen op de creativiteit waarmee een veelzijdige clientèle bediend wordt. Marcel vertelt, 'We werken voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Dit kunnen multinationals zijn, maar ook een startende ondernemer. Iedere dag is het weer een verassing welke vragen we krijgen en wat we mogen gaan ontwikkelen.'

 

‘Online bedrijfsvoering en social media hebben in het afgelopen decennium een flinke vlucht genomen, drukwerk en huisstijlen zijn echter van alle tijden. Er bestaat wel degelijk een verschil in de creatieve benadering voor verschillende productgroepen,’ meldt Saskia. Naast het maken van ontwerpen voor onze eigen social media kanalen denken de vormgevers van de studio ook mee aan beeldcampagnes voor opdrachtgevers die wat extra hulp kunnen gebruiken bij het maken van hun content. In overleg stellen we de boodschap vast en ontwikkelen een voorstel.

 

‘We delen veel mooie producten en spannende projecten via social media en nieuwsberichten. Dit gebeurt natuurlijk wel in overleg met de opdrachtgever. Op deze manier creëren we extra exposure voor onze opdrachtgevers èn brengen we ons diverse aanbod onder de aandacht van bestaande en potentiële klanten.’ Marcel merkt op; “Voor een complete indruk over ons raad ik je natuurlijk aan op onze social media kanalen te kijken!’

Meer weten of een gesprek met Marcel en/of Saskia? Bel dan met 0180 68 32 15.

Terug naar overzicht